Syrah
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedichten Syrahklaas

+6
Jelle
Janiek88
josh
Tammie
Helena
Fabian
10 plaatsers

Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Gedichten Syrahklaas

Bericht  Fabian wo dec 09, 2009 3:00 pm

Hier vervolg op het bericht van Alina dat de gedichten negatief waren en Syrahklaas geflopt is.

Ik ben het hier enigszins mee eens:
- Tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gehad op zowel de borrel als op de gedichten. Ik kan ze doormailen als iemand daar behoefte toe heeft.
- Ik ben het met Alina eens dat we als tegenovergesteld brassen de disputen een positief gedicht moet geven. Toch denk ik dat je als vereniging de humor en ook in moet kunnen zien. Wij als Syrah staan (voornamelijk) bekend als een ouwehoer en feestdispuut en 'toffe' gedichten kunnen ze van ons verwachten en met een korrel zout nemen.
- Ik denk dat of je nou wijnflessen uitdeelt of gedichten schrijft, er altijd negatieve klanken zullen komen. Veel mensen vinden alles leuk, veel mensen vinden het allemaal best en een aantal geven vaak kritiek. Nu ik weet dat er niet alleen positieve reacties zijn schrik ik daar nog niet van. Zijn er veel disputen die de gedichten niet leuk vinden dan weten we dat voor volgend jaar en zullen we de gedichten dan aanpassen. Gedichten opnieuw maken geeft ook geen goede indruk, omdat we ons dan als een chaotisch en verdeeld dispuut laten zien.

Kortom: bij initiatief hoort ook kritiek, trek het je niet persoonlijk aan!
Fabian
Fabian

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 25-11-08
Woonplaats : Grunn

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Helena wo dec 09, 2009 4:07 pm

Ik ben het helemaal met Fabiaan eens, en ik begrijp Alina ook egt wel!.. Alleen ik heb ook positieve verhalen gehoord, zelfs van contrast, waar we best een pittig gedicht naar hadden gestuurd! En als we nu allemaal een lief gedicht gaan sturen, dan word het egt een softe bende.. ontkrachten we het alleen! dan worden we het dispuut die iedereen maar tevreden wil houden, je krijgt tog altijd mensen die het niet waarderen, of het humor er niet van inzien! .. volgend jaar, houden we rekening met de disputen die geklaagd hebben, lesje voor dan tog?!..

Helena

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 28-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Tammie wo dec 09, 2009 4:09 pm

Ik ben het wel met Fabian eens, je zult altijd negatieve geluiden op onze gedichten blijven horen vanuit de vereniging..
Ik weet alleen niet of er echt erg lullige gedichten zijn uitgedeeld? Want als dat zo is moeten we daar volgende keer wel om denken!
En om welke disputen gaat het die zo negatief hebben gereageerd? En hebben meer mensen dat gehoord?
Tammie
Tammie

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 12-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  josh wo dec 09, 2009 4:33 pm

sinds wanneer is Syrah het feestdispuut?
josh
josh

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 25-01-09
Woonplaats : Huize Sint Jan

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  josh wo dec 09, 2009 4:47 pm

Sorry, Om nu achteraf te zeggen dat je het er niet mee eens was of dat je je schaamt om bij Syrah te zitten vind ik karig.....
josh
josh

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 25-01-09
Woonplaats : Huize Sint Jan

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Janiek88 wo dec 09, 2009 4:54 pm

Want?
Als je dat ook echt niet was en dat toen ook hebt gezegd mag je dat nu ook best nog zeggen.. (ik had het niet zo mailen, dat ben ik me achteraf ook bewust maar toen was de mail al de deur uit) Maar ik heb dit wel gemailt omdat ik wel bang was voor deze reacties en daarom floepte het er even uit omdat ik het gewoon niet tof vind.
Maar dat is sowieso een hele andere discussie.. & dat maakt nu verder ook niet meer uit..

Ik kan me in beide punten vinden & ja je zult altijd negatieve geluiden blijven horen..
Dat heb je ook over de dindagavond dat we langs kwamen op de borrel..
Maar ik weet wel dat er naar sommige disputen gedichten zijn gegaan, die ik zelf als wij
die als Syrah hadden gekregen ook niet zou kunnen waarderen..
Tuurlijk gedichten zijn er om iemand de gek aan te steken maar dan wel op een leuke
manier, zodat die de ander ook kan waarderen.. En er zit verschil in iets niet leuk vinden
omdat je het flauw vind terwijl je weet dat het wel terecht is of dat iets gewoon echt niet tof is..

Ik denk wel dat als je uit de disputen waar nu negatieve geluiden uitkomen meer negatieve
reacties krijgt je misschien je excuses aan moet bieden want het is niet tof als een heel
dispuut het gedicht niet leuk vond. & dat is ook zeker niet de bedoeling van Syrahklaas..
En volgend jaar toch beter opletten met wat je opschrijft..

Verder zou ik niet weten wat je er mee moet doen..
Janiek88
Janiek88

Aantal berichten : 281
Registratiedatum : 27-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Janiek88 wo dec 09, 2009 4:56 pm

En je moet je wel bedenken dat als wij iets niet als lullig ervaren,andere mensen (disputen)
dit wel zo kunnen voelen & ik denk niet dat het de bedoeling was dat we mensen gingen kwetsen
of negatieve reacties op de gedichten wouden krijgen..
Dus sowieso iets om mee te nemen naar volgend jaar..
Janiek88
Janiek88

Aantal berichten : 281
Registratiedatum : 27-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  josh wo dec 09, 2009 5:04 pm

Ze moeten niet zo zeuren, al die korte teentjes in de vereniging.
josh
josh

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 25-01-09
Woonplaats : Huize Sint Jan

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  josh wo dec 09, 2009 5:05 pm

nooit gedacht dat ik nog actief zou zijn op dit forum...
josh
josh

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 25-01-09
Woonplaats : Huize Sint Jan

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Jelle wo dec 09, 2009 5:26 pm

En ik dacht dat het zo rustig was. Maar er valt eindelijk weer wat te janken. Like good old times.
Ik ben echt heel heel benieuwd welke disputen dat allemaal waren. Want er moet wel heel wat aan de hand zijn wil je zo'n mail het dispuut in sturen. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Syrah met al haar provocerend vermogen de hele vereniging weet op te schudden. Serieus dat is te veel eer voor ons zelf. Hoe dan ook, ik weet niet wat er in die gedichten staat, maar een beetje zelfrespecterend dispuut staat daar boven. Er moet dus wel heel wat aan de hand zijn. En naar mijn weten hebben we nog geen bericht van de heer Koelmans.
Dus mensen ga bij jezelf te rade voor je zo maar iets het dispuut in knalt. Ook deze mensen hebben gevoelens. En als het iets persoonlijks is, regel dat dan met de betreffende personen.
Maar nu de hamvraag; wie zijn het? Want de enige negatieve verhalen die mij hebben bereikt, gaan over het armoedige rijm. En dit is natuurlijk een betreurenswaardige zaak. Maar niet van een dusdanig caliber om zo hard te gaan zeiken.
Dus wanneer een dispuut hier niet boven kan staan, zegt dit misschien wel meer over het dispuut zelf dan over ons gedicht.

En geloof me, mensen vinden al snel een aanleiding om te gaan janken nog voor ze geslagen zijn.
Jelle
Jelle

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 25-11-08
Leeftijd : 37

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  josh wo dec 09, 2009 5:32 pm

Amen Kampf
josh
josh

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 25-01-09
Woonplaats : Huize Sint Jan

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Rianne wo dec 09, 2009 6:00 pm

Welke disputen reageren er negatief op de gedichten dan?
Volgens mij waren lang niet alle gedichten lullig.
Alleen het eerste stuk van ieder gedicht is een lullig, maar wel op een grappige manier.
Als je dáár al niet tegen kunt heb je geen korte teentjes, maar gewoon helemaal geen teentjes.
En we hebben Syrah daar ook op een lullige manier neergezet, dus disputen hoeven zich niet persoonlijk aangevallen te voelen.

Misschien wel een goed idee om volgend jaar beter na te denken en minder lullig te zijn.
Maar aan dat van dit jaar kun je nu niks meer veranderen.
Nieuwe gedichten schrijven komt ook een beetje raar over..
Rianne
Rianne

Aantal berichten : 510
Registratiedatum : 28-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Groningen

http://rianneriezebosch.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Janine wo dec 09, 2009 6:48 pm

Ik heb mn huisgenootje van Furore even gevraagd hoe het gisteren bij hun ontvangen was.
Ze stonden niet bepaald te F'vo'en voor het gedicht. Schouders werden opgehaald en er werd alweer naar de zak van de Sint gegrepen.
Het komt er in iedere geval op neer dat ze zich niet gekwetst voelden maar dat ze gewoon niet onder de indruk waren...
Maar als je indruk op Furore wil maken moet je er in je blote kont met het bierschild vandoor gaan.

Ik heb alle gedichten op mijn computer staan en de twee disputen die een redelijk kritisch gedicht hebben gekregen zijn Nom Shika en BAASS.
Janine
Janine

Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 23-03-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Fabian wo dec 09, 2009 7:15 pm

Ja klopt vooral Baass en Nom shika zijn wel etterig.
Deze zouden indd beter gemaakt moeten worden volgend jaar;)
Fabian
Fabian

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 25-11-08
Woonplaats : Grunn

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Alina! wo dec 09, 2009 7:31 pm

Hey,

ff een uitleg om mijn felle reactie...
Ik kan me wel voorstellen dat mensen zeggen 'disputen moeten niet zo op hun teentjes getrapt zijn', hier ben ik het ook wel mee eens!

Maar nu had ik toevallig juist van Nom Shika en Baass reactie gekregen..... die blijken nu achteraf ook het lulligst te zijn geweest!
Een nieuw gedicht schrijven vind ik zelf ook een beetje voorbarig maar ik wilde gewoon aangeven dat dit echt niet de bedoeling is!
Leuk om een dispuut een beetje te dissen maar ik hoorde van Daniel dat er in het gedicht voor Baass niks positiefs stond..
Dat is gewoon niet de bedoeling en je laat wel een vervelend beeld van Syrah achter... wat heeft het voor zin om een dispuut helemaal af te maken en er vervolgens niet bij te zijn?

Prima als mensen het niet met me eens zijn maar ik denk dat het goed is als we hier volgend jaar beter over nadenken! Ik wil ook niemand hier persoonlijk op aanspreken omdat het idee van de gedichten van te voren ook niet zo duidelijk gecommuniceerd was! (er zaten zeg maar geen eisen aan).

Sorry als ik te fel gereageerd heb! Ik denk alleen dat je hier ook niet te makkelijk over moet denken... En is het niet beter dat ik gewoon een mail stuur zodat er niet over gepraat wordt en het verhaal niet zijn eigen leven gaat leiden!?



Lieve Baassen en Baassinnen,

Het rozigste dispuut van NSG,
Wat moet Syrahklaas daar nu mee?
Roze is mooi, blauw is beter.
Maar jullie lied klopt voor geen meter,
Vandaar dat ik verbeter.

Aarssen en aarssinnen
Weet wat je eet
Volledig een tragedie
’t Is Syrahklaas die de toekomst heeft
Vol vreedlust en deugd
Met gouden staf getooid
Wat de toekomst brenge moge
Syrahpiet vergeet je nooit!

Couplet 1
Met gratis, hoed en pracht
Wij luchten geen gemaar
Met romkend hart aan’t vaste land
Voor Jan en alleman en met mekaar
Door eenvoud sterk verbonden
Gereed met elke strijd
Klagers van het uur en vreugd
Naar een puberige tijd!

Couplet 2
Borrels laat ze stromen
Pils zit permanent in ons bloed
Laat Syrahklaas maar komen
Blauwgemoed in overvloed
Na elke borrel onverzadigd
Een vervelend bestaan
Een aartsrivaal heeft ons verlaagd
Ja Syrahklaas staat bovenaan!

We hebben het lied herschreven,
Om jullie bij Syrahklaas wat leuks te geven!
Nog een fijne avond met elkaar,
Zie dit als een leuk gebaar, tot volgend jaar.
Alina!
Alina!

Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 02-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Jelle wo dec 09, 2009 7:36 pm

Was net bezig met een bericht. Maar goeie uitleg. Wel vind ik het heel typisch dat deze disputen zo janken, maar dat is mijn mening.
Voor de rest is het goed als we elkaar scherp houden door dit soort dingen te benoemen. Dus goed dat het aangegeven wordt.
Maar laten we in elk geval een beetje oppassen met dingen zomaar op de mail te gooien. Het is altijd goed om je punt eerst even bij meerdere bronnen te bevestigen. Want echt niemand wordt er beter wanneer we zeggen dat we ons voor elkaar schamen.

Dus volgend jaar de rest van de disputen niet vergeten, misschien lukt het ons dan. Laughing
Jelle
Jelle

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 25-11-08
Leeftijd : 37

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Jelle wo dec 09, 2009 7:40 pm

Nog even een reactie op het gedicht. Als mijn zussen zulke korte teentjes hadden, had ik al niet meer geleefd. Echt dit stelt niet zoveel voor naar mijn mening. Maar wie ben ik. De kunst ligt in het slot. Als het slot positief is, is men de rest al weer vergeten Razz
Jelle
Jelle

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 25-11-08
Leeftijd : 37

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Alina! wo dec 09, 2009 7:46 pm

Hmm.. het leek mij beter om het dispuut direct te mailen ipv met jan en alleman er over te gaan praten!
Mijn verhaal was bevestigd.. door iig 2 disputen... blijken dat nou net de ergsten te zijn geweest.. sorry
Alina!
Alina!

Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 02-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Alina! wo dec 09, 2009 7:47 pm

Ja maar daar ben je bij... je kunt een knipoog geven en dan is het weer klaar! Hier was niemand van Syrah aanwezig en dan val je als dispuut een ander dispuut af...
Alina!
Alina!

Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 02-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Rianne wo dec 09, 2009 8:16 pm

Ik ben het helemaal met Alina eens. Het lijkt me ook beter om iets op de mail te zetten, dan om er over te roddelen. Dan krijg je helemaal grote verhalen die ook nog eens verkeerd worden neergezet. Lijkt me dus juist goed dat je het hebt gezegd, want dan kunnen we er volgens jaar rekening mee houden. Volgend jaar moeten we gewoon beter communiceren en geen té lullige dingen schrijven. Een beetje flauw mag wel, maar het moet wel leuk blijven.
Rianne
Rianne

Aantal berichten : 510
Registratiedatum : 28-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Groningen

http://rianneriezebosch.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Janiek88 wo dec 09, 2009 8:36 pm

Chill dat het nu zo uitgepraat is.. ook nogmaals sorry van mij..
Laten we het nu dan ook maar rusten & gewoon volgend jaar weer
lekker Syrahklaas doen!
Janiek88
Janiek88

Aantal berichten : 281
Registratiedatum : 27-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Jesse do dec 10, 2009 10:59 am

ik vind dat de gedichten nog harder moesten..
Jesse
Jesse

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 11-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Fabian do dec 10, 2009 12:51 pm

Laten we dit onderwerp afsluiten:
Veel disputen vonden het geslaagd, een paar mensen waren minder enthousiast. Volgend jaar houden we er meer rekening mee dat we andere disputen zullen opbouwen en sowieso een mooie afsluitend slot maken. Naast de positieve reacties van Contrast en Vida nog 1 van Lux die ik nét binnen kreeg:

Hey Fabian en andere Syrahden,

We hebben enorm genoten van het gedicht. Ik heb even overwogen om ook in dichtvorm te reageren, maar het gezegde 'schoenmaker blijf bij je leest' deed me anders besluiten. Wel wil ik graag jullie bedanken voor de inzet en moeite die jullie ook dit jaar weer genomen hebben met het gedicht om ons een plezier te doen. Jullie invulling was een mooi onderdeel van onze geslaagde avond, hartelijk dank.

Namens LUX,

Jaap
Fabian
Fabian

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 25-11-08
Woonplaats : Grunn

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  josh di dec 15, 2009 11:42 am

Idd volgend jaar nog veel harder,
josh
josh

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 25-01-09
Woonplaats : Huize Sint Jan

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedichten Syrahklaas Empty Re: Gedichten Syrahklaas

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum